Lyckad premiär för Sveriges första stora bubbelevent!

I helgen var det äntligen premiär för Sveriges första bubbelevent Sparkling Göteborg. Redan klockan 11 ringlade sig kön lång utanför Svenska Mässan och många hade sett fram emot den här dagen sedan biljetterna släpptes i maj. Sparkling Göteborg blev redan vid biljettsläppet en riktig publiksuccé då det endast tog tre veckor att sälja slut på biljetterna.

Sparkling Göteborg var välbesökt och hela 5624 personer fick ta del av de åtråvärda biljetterna. På mässan fanns det cirka 60 bubbelutställare och över 300 olika sorters champagne och mousserande viner att provsmaka. Det är första gången som man samlar så många bubbelvarumärken under ett och samma tak i Sverige.
– Idag arrangerar Svenska Dryckesmässor nio dryckesmässor per år, varav fem är vin- och delikatessmässor. Vi har bevakat det växande intresset av mousserande viner på våra mässor under ett antal år. Nu bestämde vi oss för att skapa ett event endast för den drycken. Att det just blev Göteborg som den skulle arrangeras i var en självklarhet, säger Stanley Wong, VD på Svenska Dryckesmässor som arrangerar Sparkling Göteborg med Svenska Mässan.

Efter helgens succé kommer evenemanget att utöka till två dagar nästa år, 16-17 oktober.
– Det var många tusen som inte fick biljetter till årets mässa så nu får de en ny chans, säger Stanley.

Skvader Media – Photographers: Johanna Herbst & Rickard Olausson