I helgen arrangerades Sparkling & Wine Stockholm på Stockholm Waterfront för fjärde gången. Bland de utställande företagen fanns drycker som champagne, mousserande viner, stilla viner, en del övriga drycker och kvalitativa delikatesser såsom ostar, charkuterier, choklad och lakrits. Mässan var välbesökt och slog ett nytt besöksrekord med nästan 6 000 besökare.
— Vi har arrangerat Sparkling & Wine fyra gånger och nu känns det verkligen som att konceptet har satt sig. Vi ökade besöksantalet med 20% vilket är mycket i dessa tider, säger Hanna Wreeth, mässansvarig på Svenska Dryckesmässor.
Sparkling & Wine Stockholm hade premiär i mars 2020 vilket var helgen innan pandemin stängde ner för stora delar av evenemangssverige. Pandemin lärde oss mycket om avstånd, säkerhet och detaljfokus vilket nu sitter i ryggraden. Årets utställare hyllade mässan för dess utformning, flöde och kvalitativa besökare. Vidare uppskattade våra besökare bredden av utställare, de spännande produkterna och logistiken på mässan, trots många besökare på plats samtidigt.
— Summerat prickade vi i år in en bra balans och härifrån till Sparkling & Wine 2025 ska bli ett spännande arbete, fortsätter Hanna.
Sparkling & Wine är tillbaka på Stockholm Waterfront 7 – 8 mars 2025 och biljetterna släpps under hösten 2024.